06 april 2015

Motorka in zaščitne hlače ali 300 € za pol urice dela

Pred nekaj dnevi me je poklical prijatelj, ki je zaposlen v finančnem sektorju. O gozdu kaj veliko pojma nima, prav tako ni preveč spreten pri fizičnih delih. Ni mu problem delati, a kaj ko pri vsaki stvari prav konkretno zakomplicira. Že večkrat sem razmišljal, če ne gre za kakšno poklicno deformacijo. Poklical me je in mi povedal, da je kupil malo motorko, da bo lahko okoli hiše kaj »podelal.«

Malo sumljivo sem zastrigel z ušesi. Kaj veliko dela z motorko okoli hiše niti nima. Morda podreti kakšno ostarelo sadno drevo ali zlomljeno vejo vsakih nekaj let. Vsekakor se mi je porodilo vprašanje o smiselnosti naložbe denarja v njegovem primeru. Motorna žaga je strošek in, če jo zaženeš samo enkrat letno za 10 minut, se upravičeno vprašaš čemu? Morda so ga k temu navdihnile moje zgodbice o delu z motorko (sam z njo letno delam vsaj nekaj ur, tudi v lastnem gozdu), ali pa je bil pred nekaj tedni tako navdušen, ko sem mu v gozdu razžagal nekaj drobnega drevja, ki ga je vzel za drva. Ko takole razmišljam, mi postane počasi jasno, zakaj se male žage imenujejo »hobi žage.« Uporabljajo se predvsem kot konjiček.

Me je pa nekaj pozitivno presenetilo. Prijatelj me ni klical zato, da bi se hvalil, da ima motorno žago, temveč me je spraševal, kakšne hlače naj kupi, da bo zaščiten v primeru nezgode. Pozitivno presenečen, sem mu svetoval. Še vedno imam občutek, da razni hobi motorkarji vse premalokrat pomislijo na varnost, razen, če ne naletijo na spretnega prodajalca, ki mu nato proda vso zaščitno opremo, ki jo potrebuje in tudi tisto, ki je v resnici ne potrebuje.

S prijateljem sva se dobila in po internetu malo pobrskala po ponudbi. Svetoval sem mu primerne protiurezne hlače, ki jih je že naročil in ga opomnil, da potrebuje tudi zaščito sluha. Tako sva izbrala še poseben ščitnik za obraz z glušniki, saj čelade ne potrebuje, ker ne bo delal v gozdu oz. ne bo podiral visokega drevja. Človek bo vsekakor primerno zaščiten. In tako je tudi prav.

A na koncu, ko sem sam pri sebi potegnil črto, sem ugotovil, da ga bo to hobi žaganje enkrat na leto po 30 minut, kar veliko stalo. Žago, vzel je priznano znamko, je dobil v akciji za približno 200 €, za hlače je odštel 100 € in za glušnike z zaščito obraza 25. Skupaj preko 300 €. Glede na to, da sem mu do sedaj vedno prijateljsko priskočiti na pomoč za tiste pol urice enkrat na leto ali dve leti z žago in vso potrebno opremo, se res sprašujem o smiselnosti takšnega nakupa.

Ni komentarjev:

Objavite komentar