13 december 2012

Odkazilo dreves za posek z revirnim gozdarjem

V domačem gozdu smo se letos odločili, da bomo posekali nekaj dreves. Gozd sem si najprej sam temeljito ogledal in okvirno izbral drevesa, ki bi jih rad posekal. Ker jih ni bilo veliko, sem si vsa zapomnil, sicer bi jih označil s kredo, da bi jih kasneje našel. Ker je šlo večinoma za poškodovana in bolna drevesa, so bila mišljena za drva za domačo porabo.

Sledil je klic na krajevno enoto Zavoda za gozdove. Ker nisem vedel, kdo je revirni gozdar za moj gozd, sem najprej povedal katastrsko občino, kjer leži moja parcela. Na telefon sem dobil revirnega gozdarja, s katerim sem se dogovoril za odkazilo. Ker je imel čas, sva se dogovorila že za čez nekaj dni. Če imajo veliko dela, je treba včasih počakati dlje. Glede na to, da so gozdarji veliko na terenu, je najbolje poklicati med sedmo in osmo uro zjutraj.

Na dan odkazila sva se dobila na cesti pri moji parceli. Revirni gozdar je prišel sam, saj parcela leži ob javni cesti in je ni bilo težko najti. Če bi bila parcela nekje v gozdu na širšem območju, bi se dobila na kaki znani točki in se nato skupaj odpravila do parcele. Gozdar je imel s seboj gozdarsko premerko (klupo) za merjenje premera dreves, blok, kamor je vpisoval podatke o odkazanem drevju, barvo v spreju za označevanje in gozdarski žig. Najprej sem mu povedal svoje želje glede odkazila – kako naj bi odkazovali in kakšen les bi želel. Nato sva se skupaj sprehodila skozi gozd in izbrala drevesa. Sam sem dokaj dobro izbral drevesa, tako da je označil večino dreves, ki sem jih sam izbral, nekaj pa sva jih pustila, namesto njih pa sva odkazala druga. Ker je strokovnjak s številnimi izkušnjami, ve točno kaj je treba posekati in kaj ne. Zelo pozoren sem moral biti na meje, saj gozdar ne odgovarja, če se odkazuje na sosedovem.

Po končanem odkazilu sem po kakšnem tednu dobil odločbo kjer je pisalo, koliko lesa lahko posekam in kakšne so zahteve glede urejanja sečišča ter do kdaj je treba les posekati (eno leto od odkazila).

Storitev odkazila je brezplačna. Kako dolgo bo še tako ni znano, saj so že za leto 2013 težnje, da bi se odkazilo moralo plačati. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar